bébi, fotó, főzöcske

Delicio

Delicio

Palacsintasütés-mánia

2010. április 19. - Delicio

Nem tudom mi van velem... Lehet, hogy az időjárás??? De  a múlt hét óta rám tört a palacsintasütés.

Ma reggel is azzal keltem, hogy palacsintát akarok sütni. Persze nem magamnak.

Én csak a sütés menetét élvezem. Enni már annyira nem szeretem. Amúgy is diétázni próbálok, vagyis nem enni össze-vissza ( ez persze elég gyatrán sikerül). Szóval a múlt héten kétszer sütöttem egymás után palacsintát és jó esély van arra, hogy ma is sütök. De ha ma nem, akkor holnap biztos.

Nem értem az egészet. Nem szeretek monoton dolgokat hosszasan végezni és ugyebár a palacsintasütés pont ilyen folyamat. Viszont ahogy megjelenik magam előtt a kép, ahogy állok a konyhában és sütök, rögtön kedvem támadt bekeverni egy újabb tésztaadagot.

Kaptunk két nagy zacskó ledarált húsvéti sonkát, ami olyan száraz volt, hogy nem lehetett megenni. Ezért is landolt először az aprítóban, majd pedig nálunk, hogy most már kezdjünk vele valamit.

A palacsinták már megvoltak, viszont vacsora még nem, így gondoltam akkor összekötjük ezt a két dolgot és ha nem is hortobágyi, de egy jó sonkás palacsintát alkothatnánk.

Két verzió lett belőle két egymás követő nap.

1. nap: ledarált sonkát összekevertem érzésre tejföllel, mustárral, sóva, borssal , megtöltöttem vele a palacsintákat, feltekertem és 4 részre vágtam. Egy tűzálló tálat kivajaztam, teletöltöttem a tésztával, ráöntöttem tejföl-tojás keveréket, sajttal beszórtam és a sütőben készre sütöttem.

2. nap: volt otthon bolognai alap (Knorr), ami jó alapnak bizonyult egy újabb adag sonka felhasználáshoz. Útmutató szerint olajon kicsit átforgattam egy adag sonkát és hozzáöntöttem a vízzel elkevert bolognai port. Tettem hozzá még oreganot, sót és borsot és hagytam  összefőni. Ezt a keveréket töltöttem a palacsintákba, de most nem vágtam őket 4-be. Szépen hosszan lefektettem őket egymás mellé / egymásra, és az előző napihoz hasonlóan lelocsoltam tojásos-tejföl keverékkel, beszórtam sajttal és készre sütöttem.

Mindenkettő nagyon ízlett mindenkinek. A palacsintasütést leszámítv gyorsan megvan és ha van maradék sonka, akkor így gyorsan el lehet tűntetni.

A bejegyzés trackback címe:

https://delicio.blog.hu/api/trackback/id/tr951933597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása